Koncerty skrzypcowe, arie i kantata

Bach zawsze jest Bachem. Przy całej odrębności jego twórczości instrumentalnej i religijnej, łączy je zawsze coś, co nazywamy bachowskim idiomem, a co powinniśmy nazywać bachowską tajemnicą. W jej rozwikłaniu (zadanie beznadziejne) pomogą nam tym razem skrzypkowie: Cecilia Bernardini i Fredrik From, kontratenor Carlo Vistoli oraz orkiestra Kore.

Wykonawcy:
Carlo Vistoli – śpiew
Cecilia Bernardini – skrzypce
Fredrik From – skrzypce
Orkiestra Kore:
Marzena Biwo, Irma Niskanen, Anna Pokrzywińska, Aleksandra Radwańska, Alicja Sierpińska – skrzypce
Jesenka Balic-Zunic – altówka
Louna Hosia – wiolonczela
Szilárd Chereji – kontrabas
Joanna Boślak-Górniok, Marianna Henriksson – klawesyny

Program:
Instrumentalne i wokalne medytacje Jana Sebastiana Bacha

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Koncert skrzypcowy a-moll BWV 1041
[...], Andante, Allegro assai

Koncert skrzypcowy E-dur BWV 1042
Allegro, Adagio, Allegro assai

Koncert d-moll na dwoje skrzypiec BWV 1043
Vivace, Largo, ma non tanto, Allegro

-przerwa-

Johann Sebastian Bach
Contrapunctus I z „Die Kunst der Fuge” BWV 1080

Aria Ach, bleibe doch, mein liebstes Leben z oratorium na Wniebowstąpienie Pańskie „Lobet
Gott in seinen Reichen” BWV 11

Contrapunctus III z „Die Kunst der Fuge” BWV 1080
Kantata „Widerstehe doch der Sünde” BWV 54
Aria: Widerstehe doch der Sünde
Recytatyw: Die Art verruchter Sünden
Aria: Wer Sünde tut, der ist vom Teufel

Contrapunctus X z „Die Kunst der Fuge” BWV 1080
Aria Erbarme dich z „Pasji wg św. Mateusza” BWV 244